Monday, November 3, 2014

සෝර්බා නම් ග්‍රීකයා!!

සෝර්බා..
උඹ දන්නවං
මැරෙන්න ඉස්සර..
මම එනවා 
උඹ හොයාගෙන...

මොකටවත් නෙමෙයි..
පවිත්‍ර සමාජය ඔද්දල් කරාට..
අශීලාචාර කතාවෙන්
පල් හෑලි අදහස් වලින්

ගෑනියෙක් එක්ක නිදාගෙන
බඩ පිරෙන කං වයින් බී
හොදින් කා හෑල්ලූ වී
ජීවිතේ ඒකමයි කිව් නිසා

පල්ලියේ දොරකඩම
ගෑනියෙක් මරණ කොට
ස්වර්ගයේ දොරටු ළග
සාතන්ලා කපන හැඩ

උඹම විතරයි හිටියේ
ගෑනි බේරගන්න
හැම පර බල්ලෙක්ම
දේව අණ උඩ නැගං
කපනවා..කොටනවා

උඹ කිව්ව එක දෙයක්
දැනෙනවා මට තවම
ජෝසප් වගේ එකෙක්
ඉන්නවා මං තුලත්

ඒ යකා හරි කැමතියි
වනචර වැඩ කරන්න
වමනේ යනකං බොන්න
පුළුටු මස් ගිලින්න

ඒත් ඒ මං නෙමෙයි..
මට ගොඩ එන්න බැරි වෙන්න
හංගගෙන ඉන්න ඌ
ජෝසප් කෙනෙක්මයි

සෝර්බා..
අන්තිමේ උඹත්
හැමෝගෙම පාරේ
දරුමල්ලෝ හදාගෙන
ගියා නෙව සංසාරේ..

අන්තිමේ මොකුත් නෑ
උඹත් නිකම්ම පුස් වෙඩිල්ලක්
උඹට වඩා වටිනවා
උඹගේ සන්තුරිය මට..


ස්තුතිය - තටු නැති පිටු

Tuesday, October 14, 2014

විප්ලව සල්ලි!!

“තමුසෙලා.. මේ ඉස්කෝලෙත් කාලා.. තමුසෙලත් වැනසිල මේ රටත් විනාස කරන්නද හදන්නේ යකුනේ“

පන්තිය තුල ගිගිරුම් දෙන රසායන විද්‍යා ගුරුවරයාගේ වචන, කටින් පිටවු කෙළ බිංදු අංශු සමග මුසු වී පන්ති කාමරය සිසාරා හැම අතම දුවද්දී, ඊට මුහුණ දීගත නොහැකි අන් සියළුම ශබ්ද අංශුන් හැංගෙන්නට විය. කෙනෙකුගේ ආශ්වාසය-ප්‍රාශ්වාසය පවා ඒ හඩින් බියෙන් වේව්ලුම් කා දුර්වල වී හෝ අමතක වී ඇති සේය.

“තොපි තමා මේන් හෝල් එකට රතිඤ්ඤ වැල තිබ්බේ.. මට නෑ කියන්න එපා.. තොපිගෙන් දෙන්නෙක් ඒක හඳුන්කූරට පත්තු කරල ස්ටේජ් එක උඩ තිබුන කොහුමෙට්ටෙ අස්සේ හංගනවා දැකපු දෙන්නෙක්ම ඉන්නවා. ඉතිං තමුසෙල ඉවරයි.. මැරෙන්නද යකෝ හදන්නේ.. ප්‍රින්සිපල් සර් මේක පොලීසියට කිව්වොත් ඔක්කෝම ඉවරයි.. තොපි ඉන්නේ ටයර් එකක උඩ හෙට උදේ..ට.. ගොං තඩියෝ“

නැවත නැවතත් බෙරිහන් දෙන රසායන විද්‍යා ගුරුවරයාගේ මුවට කුමන රසායනකයක් හෝ යොදා කට වැසීමට ඇත්නම් යයි එක් අයෙකු කල්පනා කලේය. තවෙකෙකු ගුරුවරයාගේ කටට පාං කඩ ඔබා අත් පිටුපසට කොට බැඳ පන්තියේ බිම ඉන්දවිය යුතුයැයි කල්පනා කලේය. එහෙත් අන් කිසිවෙකුත් තුල එවැනි අදහසක් නොවීය. මේ සිදු වන මහා ලතෝනිය තවත් එක කණකොකා හැඩීමක්ම බව අන් සියළු දෙනාගේම මතය විය.

මේ සියළු සිද්ධින් 1989 මහා කලබල කාලයේ එක්තරා ප්‍රධාන පිරිමි පාසැලක උසස් පෙළ පන්ති කාමරයේදී සිදු වූ දේය. වසර දහයක් එපිටදී කලබලකාරයන් පාසැලෙන් පිටවී තවත් කලබල කාරයන් පාසැලට ඇතුලු වී සිටියද, පාසැලේ ප්‍රධාන ශාලාවේ නැවත අනුමැතියකින් තොරව රතිඤ්ඤ කරල් පත්තු වීමක් නම් සිදූ වූයේ නැත.

****************

“උඹට කියන්නේ බං.. එදා සර් බැනපු විදිය මට තාම ඒ වගේම මතකයි“

“අනේද කිය්නනේ.. මිනිහා අපි ගැන බය උනා නේ බං.. ඒකයි අර විදියට කෑ ගැහුවේ“

“මොන මගුලක්ද බං.. ඒ යකා කෑ ගැහුවට අපි බය උනායැ“

“ඔව් ඉතිං. ඒත් බලහං අපිට අවුරුදු පහක් විතර හැංගෙන්න උනා නේ“

“ඒකට කමක් නෑ.. දැං කියහං මොකක්ද අද ප්ලෑන් එක“

“ඔන්න ගම්පහ වීරමුණි සහෝදරයා මට පණිවිඩයක් එවලා තිබුනා අපේ රන්දෙනිය සහෝදරයා අතේ.. අද රෑට දාහේ මිටි පහක් එනවලු.. හෙට එළිවෙන කොට කළුතර ඒරියා එක කවර් වෙන්න ඕනලු.“

“ඉතිං බං පන්දාහෙන් බැහැනේ. කළුතර කවර කරන්න. ඕන නං මතුගම ටවුමට දුවන්න පුළුවන්. දැං බලහං කළුතර ටටුමේ ඉදල බැලුවත් අපේ පොයින්ට් කීයක් වැඩි වෙලා තියේද කියලා“

“අවුලක් නෑ බං... අළුත්ගම, දර්ග ටවුන් ඉදල යටදොළට, අවිත්තාවට, බේරුවල, කළුතර ටවුන් දෙක, නාගොඩ, ඊට පස්සේ කටුකුරුන්දේ ඉදල පුළුවන් තරං සෙට් කරමු.. මට හිතෙන්නේ අපිට මතුගමට ඇදගන්න පුළුවන් බං.“

“ඔය ලයින් එක කවර් කරන්න අඩු ගානේ මිටි හයක් ඕන.. පොඩ්ඩක් වැඩි උනත් ඒක ලොකු ලයින් එකකින් ඉවර කරන්න පුළුවන් බං මතුගමදි“

“හරි එහෙනං. උඹ අපේ කට්ටිය සෙට් කරහං. මම අපේ උන් ටික සෙට් කරන්නං. දෙසීය ගානේ මිටි කරල මං උඹට හවසට මිටි තුනක් එවනවා. ඉතිරි දෙක මං කරන්නං.. එහෙනං.. මම ගියා අපිට ජය“

“ජය වේවා මචෝ..“

************************

පසුදා පහන් වන විට කළුතර දිස්ත්‍රික්කයෙන් අඩක්ම අපුරු හැඩැති එකම වර්ගයේ පෝස්ටරයකින් ආලෝකමත් වී තිබුණි. කටුකුරුන්ද හන්දියේ තිබූ පැරණි අඩි දහයක් පමණ උසැති තාප්පය පුරා එවැනි පෝස්ටර් සියයක් දෙසීයයක් පමණ එක පේලියට මුළු තාප්පයම වැසෙන සේ අලවා තිබු අයුරු දුටු මහජනයා එම කාර්යය පිළිබඳව කුල්මත් සිතින් පසු වූහ.

“මේ කොල්ලෝ නං යක්කු.. අපි එළිවෙන කං ගැහුවත් ඔය ටික මේ වගේ අගේට අලවගන්න බෑ..“

“ඒක නං ඇත්ත. මතුගම ගියපු අර බස් එකේ සුදා කිව්වෙත් එක දිගටම මේ පෝස්ටර් එක ගහලලු. “

“මුන්ට එළිවෙන කොට ලංකාවෙම උනත් අලවන්න පුළුවන් නෙව.. ඒක නං පුදුම සංවිධානයක්.. කෝම කරනවද මන්දා මේ වැඩ“

“මං හිතන්නේ එක එක ගමට එකා දෙන්න වෙන්න ඇති. ටික ටික දුන්නම ඔක්කෝම ඒවා අලවනවා ඇති“

“ඉතිං ඕවා ඔක්කෝම එක දවසින් හැම අහටම යවන්නේ කොහොමද?“

“ඒකටත් උන්ට ක්‍රමයක් ඇති.. මොකද උන්ගේ වැඩත් හරියට ග්‍රාමසේවක වගේ නේ.. මේ කොට්ටාසෙන් එහා කොට්ටාසෙට දෙනවා. ඒකෙන් අනිත් එකට දෙනවා. අන්තිමට බැලුවම පොඩි කාරණයක්..“

“ඒකටත් එක්ක අපි රත්තරංට පෝස්ටර් ගැහුව විදිය.. හැක් හැක්.. පෝස්ටර් දහ දාහක් වෑන් එකේ.. ඒ මදිවට මහා පාප්ප බාල්දිය. අර හොදට බීපු ප්‍රනාන්දුවා ඔය පාප්ප හැලියටත් බෝතලයක් හැලුව නෙව.. “

“ඉතිං ඒ පෝස්ටර් ඔක්කෝම ගැහුවද??“

“පිස්සුද... රෑ වෙන කොට අඩි ගහල කට්ටියට කෙලින් ඉන්නවත් බෑ.. කොහේ ගහන්නද, අපි අළුත්ගම ගිහිල්ලා, ඊට පස්සේ දර්ග ටවුන් ගියා. කොහේ ගහන්නද,, අපේ අදුරන කෙනෙක් හිටියා ඔය අඹගහ හන්දියේ ඉස්කෝලේ ගාව. පෝස්ටර් ටික එහාට දීල පාප්ප බාල්දියත් ඔය කාණුවට හලල අපි නිදාගත්තා.. හයියෝ. ඊට පස්සේ උදේ ලොක්කලැයි ගෙදර ගියා උදේ කෑම කන්න..“

“ඒ හාදයා දිනුව එකයි පුදුමේ...“

“ඔය මල විකාර පෝස්ටර් ටිකක් වැදුනත් ඇති. මිනිස්සු මෝඩයි නෙ.. නිකම්ම ඒ අංකෙට දානවා. ඒකනේ දිනන්නේ“

*********************************
කුඩා පොල් වත්තකින් වට වූ සුදු වරිච්චි බිත්ති ඇති සිංහල උළු හෙවිලි කල කුඩා නිවෙසක බිම් කණ්ඩියේ වාඩි වී සිටින තරුණයන් කිහිප දෙනෙකි. ඔවුන් සියළු දෙනාම ජලය ඇති තරම් පානය කළ බවට හිස් ජොග්ගු සාක්ෂි දරයි. ඇතැමෙක් අඩනින්දේ බිම් කණ්ඩිය මතම දිගා වී සිටිද්දී. ඉතිරි කිිහිප දෙනා යම් බර සාකච්ඡාවකට නිරතව සිටී.

“සහෝදරයා.. උඹල කියන ඔක්කෝම හරි. ඒ උනත් අපේ රට යන්නේ අපිට ඕන පාරේ නෙමෛයි. ඒකයි විජේවීර සහෝදරයා හැමදාම කිව්වේ.“

“ඒවා දැං වැඩක් නෑ සහෝදරයා. අපි මේ ක්‍රමය වෙනස් කරන්න ඕන. දුර්දාන්ත පාලකයන් ඡන්දෙන් පරද්දන්න ඕන. නැතිව අපිට ජනතාවට සෙතක් කරන්න බෑ“

“මාක්ස්වාදය කියන එක මිනිස්සුන්ගේ හිතට ඇතුල් කරන්න ඕන. නැත්නං කව්රුවත් ඕවා අහන්නෙ නෑ. ප්‍රාග්ධනය බංග කරපු රටක මොන නැගී හිටීමක්ද සහෝදරයා.. අපි ඒ වෙනස ඇති කරන්නයි මහන්සි වෙන්න ඕන“

තරුණයන් ඉතා උනන්දුවෙන් කියවන මේ විකාර වචන වල සමහර බරසාර වචනද ඇත. ඒවා වචනයේ කියවීමෙන් බර වූවද, කටින් පිටවූවට පසු එහි බර ඔහුට දැනේනේ නැත. මන්ද ඒ බර වචන කියෙව්වාට, ඔවුන් එම වචනයන් හි තේරුමවත් හරි හැටි නොදන්නා ගිරා පෝතකයන් පිරිසක් බැවිනි.

**************************

මුහුදු වෙරළට ඉතා සමීපව පිිහිටි කුඩා නිවෙසක කාමරයේ ඇති අපිරිසිදු ඇඳක් මත ජංගම දුරකතනයක් වේව්ලමින් හඩ තලද්දී ඒ කුමක් නිසා ඇති වූ දෙයක් දැයි සැක හැර දැන ගැනීමට ඇද මත පතබාවා සිටි තරුණයා සුදානම් විය.

“හලෝ...“

“හලෝ... රුවන්.. මම ශෙනුල්...“

“අප්පට බොල. තොපිට දැං සහෝදරයා කෑල්ලත් අමතක වෙලා..“

“උඹ මොකද කරන්නේ“

“අඩේ ඊයේ පොඩි ගමණක් ගියා. රෑ බියර් දෙකක්ම ගැහුවා. මං ඉතිං ටිකක් ඇලවෙලා හිටියා බං“

“ඒක නෙමෙයි බං.. අපේ කෙමිස්‍රට්‍රි සර් මතකනේ“

“ඔව් ඔව්.. අපෝ අර අපේ විරුද්ධවාදියා නේ“

“පොර මට වැඩක් බාර දුන්නා බං“

“මොකක්ද බං“

“මිනිහගේ ක්ලාස් එකේ පෝස්ටර් ටික ගහන්න“

“කොච්චරද?“

“තුන්දාහක්“

“ලයින් එක මොකක්ද?“

“අළුත්ගම, කළුතර ටවුන්... බේරුවල... දර්ග ටවුන්.. ඊට පස්සේ මතුගම, අගලවත්ත“

“ඔය ටිකේ තුන්දාහක් වැඩියි නේ බං. ඕන නං දෙදාහක් යයි. ඔක්කෝම පොයින්ට් වල අත දිගෑරල ගැහුවොත්“

“හරි බං.. මිනිහා ඒක දන්න එකක්යැ. අපි ලයින් ටික කවර් කරාම මිනිහට ඒක නෝට් වෙන්නෑනේ“

“උම කීයද ගාන කිව්වේ..“

“එකකට දොළහයි බං“

“එළ එළ. එහෙම හොදා.. කවද්ද ඕන කියන්නේ“

“දවස් තුනකින්“

“හරි මෙහෙම කරමු. පක්ෂෙ බඩු වගයකුත් හෙට එනවා. එ් ගමන්ම ඕකත් කරමු.. එතකොට හරිනේ“

“හරි මචං. එහෙනං මං උඹට දාහේ මිටියයි.. සල්ලියි එවන්නං. ඉතුරු දාහ මම කරන්නං. විසී කරන දාහෙන් අපි අනිද්දට සෙට් වෙමු.. හරිනේ“

“ඕකේ මචං.. මං තිබ්බා එහෙනං“

*************************

“සර්. මේ පාර අපි පෝස්ටර් ගහන්නේ නැද්ද ක්ලාස් එකට.. අනිත් අයනං වැඩේ කරගෙන යනවා“

“මේ පාර තමුසෙල නෙමෙයි මමයි ගහන්නේ“

“ඇයි සර්.. ඒ“

“ගියපාර මතකද.. තමුසෙලා පෝස්ටර් පන්දාහක් ගහන්න ගිහිල්ලා හැත්තෑවක් විතර තට්ටු උනා. ඒ මදිවට තමුසෙල වාහනේ හප්පලා ඒක හදන්නත් මට පනහක් විතර ගියා.. නිකං පාඩු විතරයි“

“අවුලක් නෑ. සර් ඉතිං කොහොමද පෝස්ටර් සීන් එකෙන් ගොඩ යන්නේ“

“තමුසෙට කියන්න. මගේ ඉස්කොලේ ඒ ලෙවල් ක්ලාස් එකේ හිටියා ඒ කාලේ ජේවීපී කොල්ලෙක්. මම ඌට බාර දුන්නා වැඩේ“

“හප්පට සිරි. උන් මේ වගේ පෝස්ටරුත් ගහනවද?“

“කව්ද ඕයි සල්ලි වලට වැඩ නොකරන්නේ.. එක පොස්ටරේට පහළොවයි.. එතකොට තුන්දාහට හතලිස් පහයි.. වැඩේ ගොඩ. අනික තමුසෙල අර මෝඩ බාබර් කොණ්ඩේ කැපුව වගේ නෙමෙයි උන්.. රියල් විදියටම ඒරියා එක කවර් කරල ලස්සනට වැඩේ කරනවා..“

“ඉතිං සර්. ඔය ජේවීපී කාරයෝ සල්ලි වලට වැඩ කරනවාද“

“මොකද නැත්තෙ.. උන් දැන් බොනවත් එක්ක.. මම බෝතලයකුත් දුන්නා. උන් මාත් එක්ක ඒ දවස් වල තරහයි. මොකද මම ඔය විප්ලව කාරයොන්ට විරුද්ධ නිසා.. දැං ඉතිං මොකක්ද.. උනුත් එකයි අපිත් එකයි.. හහ් හහ් හා“

ස්තුතිය - ශානුක සහ මහේෂ් ට..

Saturday, October 11, 2014

දෙක!!

කෑම කඩේ හතර වටේ
දුවපු මගේ දෙක
නැති උනාම මල වදේය
අහපු මගේ දෙක

හුවමාරුව කරගත්තම
නැති උන මගෙ දෙක
හැක්ස් එකට මයිලේඩිට
මාරු කරපු දෙක

අතේ සතේ නැති වෙන කොට
එකතු කරපු දෙක
ඒක අරන් ස්ලාං ගාලා
වීසි කරපු දෙක

එක බල්ලට එකක් ගානේ
හොයල බලපු දෙක
මට කවදත් අතට නාපු
මගේම වූ දෙක

හිත ඇත්නම් මොන කතාද
සාක්කුවෙයි දෙක
රණ්ඩු කරල, යෂ්ඨි දමල
ඉල්ලගත්ත දෙක

අඩල අඩල ඇති් උනාම
නිකං දුන්න දෙක
නැතිය කියල වැලපුනොතින්
දෙවියෝ දීපු දෙක

ගෙදර වටේ කැටේ පුරා
පිරිල තිබ්බ දෙක
මල මගුලක් එකක් නෑනේ
දැං ඒකේ දෙක

ඉදල හිටල ලැබුනා උනත් 
මගේ තමයි දෙක
මුලලාලියා පෝසත් උනේ
අරන් මගේ දෙක

ආයේ ඉතිං ඕන නෑනේ
මගේ පුංචි දෙක
රවුං කරල වැටයුවාම
ඉවරයි නෙව දෙක

Monday, September 29, 2014

ප්‍රසංගය!!

අවලම්භිත සියුම් විදිලි එළි දීලීමෙන් රංග ශාලාව තුල මිහිරි අදුරක් මවා පා ඇත. ආසන පේලි සියල්ලම පාහේ පිරි ඇති අතර, පිරෙමින් පවත්නා පේලි අතර මුණුමුණුවක් නැගෙන්නේ පුටු වල යකඩ පා, බිම ඇතිල්ලීම හේතුවෙනි. උත්සවය අවසන් වීමෙන් පසුව එය මොන තරං කන්දොස්කිරියාවක් වේදැයි යන්න දන්නේ දන්නෝම පමණි. ශාලාවේ එළිය ගලන සියලු තැන් අඳුරු කොට ඇත. විටින් විට දැල්වෙන දැඩි දීප්ත පහනක් දෙකක් වේදිකාව මතම පරවී යයි. තවත් විටෙක පාට පාට විදුලි එළි බමන මතින් වේදිකාව පුරාම දුවන්නට පටන් ගනී. ප්‍රසංගය ආරම්භයට, තවත් වේලාව විනාඩි පහළොවක් පමණ ඉතුරු වී ඇතත් දැනටම ශාලාව සම්පුර්ණයෙන්ම හිස් ගොඩක් බවට පත්ව ඇත.

*****************************************

වේදිකාව කෙළවර වන්නට තිර රෙද්ද මෑත් නොවන ස්ථානයකින් පිහිටුවා ඇති වීදුරු දොරෙන් ඇතුලු වී පඩිපෙළ බැස ගියපසු තවත් කුඩා ශාලාවකට ඇතුල් විය හැක. ඒ තුල සුවපහසු පුටු රාශියක් පවතින අතර, ඊටත් එහායින් විශාල මේසයක් වටා තවත් කුෂන් පුටු විස්සක් පමණ  තබා ඇත. මේසයේ කෙළවරකට වන්නට සංගීත ආම්පන්න කිහිපයක් රැගත් ශිල්පීහු යම් කාර්යයක නිරත වී සිටිති. ඒ අතරතුර අනෙක් අය, වාඩී වී සිටින කිහිප දෙනා දෙස කුකුසෙන් යුක්තව  බලා සිටින අයුරක් දිස් වේ.

“අයියේ.. මම තමුසෙට කිව්ව නේ.. ඔය මලදානේ නැතිව වෙන එකක් ගේන්න කියලා“

“මේකනේ මාස්ටර්.. මට මේක තමා හරියන එක“

“බලනවා ඕයි.. තමුසේ මාව කනවා. තව විනාඩි දහයයි තියෙන්නෙ.. දිව්‍ය ලෝකෙන් හරි කමක් නෑ වයලීන් එකක් ගෙනෙං. මාව මිනීමරුවෙක් කරන්න එපා ඕයි“

“හරි හරි මාස්ටර්. තව පොඩ්ඩයි. චින් ගාඩ් එක නැතිව හරි මං ඒක ප්ලේ කරන්නං“

“තමුසෙලා යනවා. මේ මිනිහා ඕක හදාගෙන ඒවි. තමුසෙලගේ ඉන්ස්ට්‍රමන්ට් ටික ළගට යනවලා.. දැං අනවනුන්සින්... යනවා ඕයි ඉක්මනට. මම කැමති නෑ තත්පරයක් වත් ලේට් වෙන්න“

සියළු දෙනාම වේදිකාවට ගොඩ වෙද්දී වයලීනය අත රැදී ශිල්පියා තම ඇස්, ඉස්, මස්, ලේ නියමාකාරව අනුගත කරමින් වයලීනයට මුවා වී සිටියේය. ඔහු ළගට පැමිණි, මෙතෙක් වේලා වහසි බස් දෙඩු තෙමේ යමක් ඔහුගේ කනට කෙදීරීමත් සමගම විසල් වූ ඇස් ඇතිව වයලීනය දෙකට කඩන තරම් කෝපාග්නියකින් යුක්තව වයලීන් වාදන ශිල්පියා, ඔහු දෙස බලා සිටියේය.

“හු*ගන්නෙ නැතිව ඕක අරන් වරෙන්“

*****************************************

“ස්තුතියි. මේ සියළු අත්පොළසන් අපගේ අද්විතීය කළාකරු, ජනතාවගේ දුක හදුනන, ජනතාව සමගම වෙසෙන යුගයේ නිදහසේ ප්‍රකම්පිත හඩ පෞරුෂය වන් ජනතාවාදී කළාකරුවා වෙනුවෙන් උපන් හෘදයාංගම ආමන්ත්‍රණය බව මා දනිමි. අප තවත් ප්‍රමාද නොවෙමු. ඔහු අපව අවදි කරන්නට, අපව අමතන්නට සැදී පැහැදි සිටින බව මා ඔබට නොකියමනාය. අපි ඔහුට අඩගසමු.. සහෘද හදවත් එකලු කරන්නට. මේ ගායන ශිල්පී, විශාරද චන්ද්‍රරත්න වන්නිනායක“

නැවතත් ශාලාව පුරා බිත්ති පුුපුරා හැලෙන අයුරින් අත්පොළසන් නාදය පැතිරී යන්නට විය. වේදිකාවේ පසෙකින් වම් පසට ඉලක්ක කොට දැල්වුනු විදිලි ආලෝකය, සුදු පැහැති ඇදුම් හැදි ගායන ශිල්පියාගේ ඍජු වූත්, අවංක වුත් රූපකාය අනුගමනය කරමින් දැල්වෙද්දී ඔහු විදුලි ආලෝකයට පිටුපා වේදිකාව ඉදිරියට පැමිණ, ප්‍රේක්ෂකාගාරය හට හිස පාත්  කොට තම ගෞරවය හා ස්තුතිය පිරිනෑමීය. එක්වරම වේදිකාවේ විදුලි පහන් සියල්ලම දැල්වීමෙන් ගායකයාගේ මුහුණ නැගී ඇති මන්ස්තමිය හා ඔහුගේ තෙත් ඇස් ඔහු කෙතරම් අවිහිංසක ජනතාවාදී කලාකරුවෙක්ද යන්න මොනවට පෙන්වූ කැඩපතක් ම විය. 

*****************************************

පළමු හා දෙැවැනි ගීත එක දිගටම ගායනා කළ ඔහුගේ මධුර කටහඩින් වශීකෘත වූ ප්‍රේක්ෂකාගාරය සිහිසුන්ව සිටි රෝගියෙකු මෙන් සිටියේය. යමක් දැනුනද ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ කිසිවෙකුගේ ඇගිලි තුඩකුදු නොසෙල්වෙන මනාය. ප්‍රේමයට අත වැනූ පළමු ගී දෙකෙන් අනතුරුව ඔහු එළබෙන්නේ තම ජනතාවාදී හඩ අවදි කිරීමටය. මේ අවස්ථාවේදී ඔහු යම් දැහැනකට සම වැදුනාක් මෙන් ගීතයට යොමු වේ. ගීතයේ මුල්ම සංගීත කොටස වාදනය කරනු ලබන්නේ වයලීනයේ දැඩි ඉක්මන් වාදනයකිනි. එයින් ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ පපු කැනිති හාරා අවුස්සා හැගීම් එළියට ගනු ලබන බව ඔහු දැඩි ලෙස විශ්වාස කළේය.

නිකට තම දිලිසෙන වයලීනයේ බඳ මත තැබූ ශිල්පියා තම උච්චතම අවස්ථාව දැන් එළඹ ඇති බව සිහිවී යම් ආතතියකට පත්ව සිටියේය. දැඩි වාදනයකදි වයලීන් බඳ එහා මෙහා නොයන පරිදි රඳවා තබා ගැනීම තරමක් අපහසු වන්නේ, තමාට මෙතෙක් උදව් දුන් එම රඳවනය වයලීනයෙන් ගැලවී, වේදිකාවෙන් පහළ ශාලාවේ නැවතී සිටින නිසාය. ඒ අතරම ගැස්මෙන් ආතුර වූ ඔහුගේ හදවත පළමු වරට ප්‍රේක්ෂකාගරයක් ඉදිරිපිට සිටින්නෙකුගේ තරමටම ඔහුව නවකයෙකු කොට ඇත. ඒ සියළු අපහසුකම් මැඩගෙන තම රාජකාරිය සදහා වයලීනය දැඩි ලෙස අල්ලා ගත් ඔහුට අවසන් මොහොතේ තම කන මත වේව්ලුම් කෑ වචන මතක් විය.

//“හු**ගන්නෙ නැතිව ඕක අරන් වරෙන්“//

තම හදවත කෝපයට පත්ව දගලන අයුරක් ඔහුට දැනිනි. තමාට ඉදිරියෙන් සිටින නොසරුප් බස් දොඩන්නා හට මහා වේදිකාවක්, විශාල ප්‍රේක්ෂකාගාරයක් ඉදිරිපිටදී බැන වැදිය යුතුයැයි ඔහුගේ දරදඩු හදවත ඔහුව පොළඹාලීය. එහෙත්, මේ නොසරුප් බස් දොඩන්නා තමා මෙන් කිහිප ගුණයක් සැම අතින්ම විශාල බව දැනී ශිල්පීයාගේ ශරීරය වක ගැහෙන්නට විය. තවත් තත්පර තුනකින් මුළු ලෝකයම නිහඩව සිටියදී තමා ශබ්දය උත්පානදය කළ යුතු බව ඔහු දනියි. නිහඩ ලෝකයේ පියාසලන එකම සමනලයා තමා බව දැනී ඔහු නැවත ප්‍රකෘතිමත් විය.

විනාඩියක් පමණ පවතින මිහිරි වයලීන් වාදනය ක්‍රමක්‍රමයෙන් මුහුදු රළ නැගී වෙරලේ හැපෙන්නාක් මෙන් දොංකාර දෙන්නට පටන් ගති. ටිකින් ටික වර්ධනය වී නැගෙන වයලීන් නාදය සටන් භූමියක තුර්යවාදනයක් සේ මිනිසුන්ගේ හිත් තුල දෝංකාර දෙන විට සමහරෙකුගේ රෝම කූප කෙලින් වන්නට විය. එය ඒ තරම්ම හැගීම් දනවන සුළු ජයග්‍රාහි වාදනයකි. එයින් ඇලලුනු බෝහෝ අයගේ භාවයන් සතුරු හමුදාවට මේ දැන් පහර දීමට තමන්ට අණ ලැබෙතැයි යන ඒකායන බලාපොරොත්තුවෙන් උන් නිර්භීත සෝල්දාදාවන් හා සමය. 

එහෙත් වයලීන් වාදනය අවසන් වීමට තත්පර දෙක තුනක් තිබියදී එක් වරම ශාලාව භයානක ලෙස නිහඩ විය. වයලීන් වාදන ශිල්පියා ඉලක්ක කොට දැල්වුනු සියළු විදිලි පහන් තුෂ්නීම්භූතව ඔහු දෙසම බලා සිටියහ. ඒවයේ රස්නය වැදීමෙන්දෝ වාදන ශිල්පියාගේ පටු නළල මත දාහය තැන්පත් වී අයුරකි. ඔහු නිසොල්මන්ව සිටියේ තම වයලීනය උරපත්තෙන් පැන අවට වාතලයට පියාඹා යාම නිසාය. සිදු වූයේ කුමක් දැයි ඔහු නොදන්නේ ඔහුගේ මුළු ආත්මයම වාදනයෙන් නික්මුණ හඩ තුල රැදී තිබු නිසාය. කලබලය පටන් ගත්තේ දැන්ය. ගායන ශිල්පියාගේ හස්ත සංඥාවක් හේතුවෙන් මුළු වේදිකාවම කළු ගුලියක් විය. 

සැනෙකින් තම අත දැඩිව රැදුන වයලීනය, කිසිවෙකු විසින් ග්‍රහණය කොට ඉවතට තල්ලු කළ බව දැනෙන මොහොතේම වාදන ශිල්පියා සිහි එලවා ගත්තේය. දකුණතේ රැදි අලුව තම අතින් ගිලිහී වේදකාවේ පිටුපස බිත්තියේ නිහඩවම ගැටෙද්දි, තම උර මත තද වූ යකඩ අත් දෙකින් වේදනාබරිතව සිටි ඔහුගේ වම් කන මත නැවත සුපුරුදු මුණුමුණුව ඇසෙන්නට විය.

“තෝ. පර බල්ලා. මාව කෑවා.. තොගේ අම්මට.. බැහැපං එළියට බල්ලා“

*****************************************

විනාඩි දෙක තුනක පමාවෙන් නැවතත් වේදිකාව ආලෝකමත් විය. වරදක් සිදු වූ කලෙක මෙන් ‍ශෝකබරිත දෙනෙතින් බිම බලා හුන් අසරණ ජනතාවාදී ගායන ශිල්පියාගේ රතු වූ මුහුණ සෙමින් එසවී මයික්‍රෙපා්නය වෙත සේන්දු විය.

“ප්‍රිය මිතුරනි, මට සමාව දෙන්න. අපගේ හිතවත් වයලීන් වාදන ශිල්පියා හදිසියේම රෝගාතුර වීම නිසයි මෙම තත්වය ඇති වූයේ. එයට මා ඔබගෙන් නැවත නැවතත් සමාව ඉල්ලනවා. ඔහුගේ රෝගී තත්වය නිසා මට කෙලෙසවත් නැවත වාදනය කරන ලෙස ඔහුට ආයාචනා කළ නොහැකියි. මා කෙදිනවත් මිනිස්කම් අභිබවා යන්නේ නැහැ. ඔහුගේ හදිසි රෝගී තත්වය මාද දැඩි ලෙස කම්පාවට පත් කලා. එහෙයින් අප ඔහුව හැකි ඉක්මනින් අදාළ පරික්ෂාවන් සදහා රෝහල් ගත කළා. මටද මේ අවස්ථාවේ ඔහු සමග යන්නට අවැසි උනා. ඒත් මා කෙසේද ඔබ තනිකර යන්නේ. ඔහුට ඉක්මන් සුවය පතා අප මේ ප්‍රසංගය දිගටම කරගෙන යමු. වයලීන් වාදනය සදහා මා අාධුනිකයෙකු වන ගීත් මහතාව යොදා ගන්නවාට ඔබ අකැමැති නොවේයැයි සිතනවා. කුමන බාධා ආවත් මාගේ ජනතාවාදී කාර්යභාරය මා නොපිරිහෙලා ඉටු කරන බවට ඔබට තවත් සාක්ෂි ඉදිරිපත් කළ යුතු නැතියි මා සිතනවා“

කිසිම දිනෙක ඇසී නොමැති මහා ඝෙෘ්ෂාකාරි තාලමය ශබ්දය රංගන ශාලාව පසු කොට පාරේ ගමන් ගත් සිය ගණනක් වූ මිනිසුන්ගේ පුදුමයට හේතු විය.

Thursday, September 25, 2014

කළල වර්ධනය නවතී!!

මඳ මඳ දුරස් වූ,
සියළු දේ මිටි කොට...
හිත තුරුල්ලට ගතිමි.

එහෙත්...

ටික දවසක සිට..

හිත ව්‍යාජයි..
නොසන්සුන්..
දුටු හැමදේම ව්‍යාජයි.

කවදාක දකීද යළි
වැහි බිංදු වල ඇලය මං
තණපතට බර වූ මැහි සතුන්
යුවතියකගේ ඇස් යට දිවෙන
සන්තෝසයේ මහා වේදනාව

හැමදේම ව්‍යාජයි
හැමදේම සාමාන්‍යයි
මගේ හිතත් සාමාන්‍යයි
සිතුවිලි...??

ඒවා ටිකක් වල්..


Saturday, September 20, 2014

මා ඔබත් එක්ක සිංදු ඇනෝ..!!

ළගකදි ගොඩ බැස්ස අර ඇනෝල... හරි හරි කුනුහරුප කියනන් ඕන නෑ. ඒත් අපි වගේම මිනිස්සු නෙව. මැෂින් නෙවෙයි නේ. ඒ උනත් අපි හොදට දන්න සිංදු ඇනෝ ගැන කවර කතාද? මම කීප තැනකම දැක්කා මිනිහා සුරුස් ගාලා ඕන කතාවකට, සිද්ධියකට ගැලපෙන සිංදුවක් දෙනවයි කියලා. කොහොම උනත් බ්ලොග් කමෙන්ට් කලාවේ සැමදාමත් ඉදිරියෙන් හිටියේ ප්‍රසන්න, තිසර වගේ අය. (මං කිව්වේ බ්ලොග් තිබිලත් මළ ඉලව් නොලියන අය)

ඒ අතරේ කිසිම මල දානයක් නැති විදානේ කාරයෙක් ඇවිත් හෙමින්ම බ්ලොගක් අටවගෙන දැං පෙම් කෙලිනවා. කකා ගාව නං කැපිටල් ඇනෝ, පිල්ලි වගේ නොයෙකුත් බුවාලා සැට් එකක්ම හිටියා. 

ඔය අතරේ ඉතාලියේ ඉන්න කමකට නැති ෂවුත්තු කොල්ලෙක් යාළු්‍වෙක්ගේ යාළුවෙක්ගේ පිටි එකට උදව් කරන්න කියල අනුන්ගේ පිංතුරයක් හොරකං කරගෙන බ්ලොග් වල කැකුණ තලන්න ආවා. අනිත්මට පින්තුරෙටත් බැනුං අහල, යාළුවගේ යාළුවට උදව් කරන්න ගියපු සාන්ත දාන්ත ලෝක නැටුම් අනාථයන්ගෙන් හොදවයින් අහගත්තා. ඒ එපිසෝඩ් එක ඉවර වෙන කොට පත්තරයා කියල වෙනම අයිකොන් එකක් බ්ලොග් තුල මතු උනා. උගේ කමෙන්ට් කොයි තරං රහයිද කියනවනං මිනිහගේ ජන්මාන්තර වෛරක්කාරයොත් දැං රෑට ඒවා මතක් වෙලා හිනා වෙනවා. හැක් හැක්.

ඔය අතරේ මනෝෂ් ගෙනාපු සිංදු විචාර (ඒවා අජපල්) වලට අබ සරණයි කියල ඇනෝවෙක් බැස්සා සිංදු වලින්ම උත්තර දෙන. මිනිහගේ සිංදු වැඩේ බෝම නැගල ගියා. මාත් උපන්තේකට අහල නැති එක එක සිංදු අහන්න ගත්තා. වැඩේ කියන්නේ ඔය කමකට නැති ඇනෝ කාරයා සිංදුව දාන්නේ තුන්දෙනාගෙම නම් හෙමත් දාලා එහෙම නැත්නං සිංදුව අහන්න බලන්න තියෙන සෝස් එකත් එක්ක. මේ රැල්ලට අහු උනා ජීවිතේට සිංදු අහල නැති ඉවාන්ලා,  ප්‍රියාලා ඒ වගේම අර පඩත්තර පත්තරයත්. අන්තිමට සමහර බ්ලොග් පෝස්ට්කටු සිංදු සාගරයක් වෙද්දී මේ ගල් බමුණා “සිංදු ඇනෝ“ කියල පොරපයිල් එකක් කුද ගහගත්තා. එතැනින් පස්සේ ඕනම බ්ලොග් එකකදී කතාවට හෝ සිද්ධියට අදාළව ඉතාම සමීප ගීතයකින් එතැන සරසන්න අපේ මිතුරු සිංදු ඇනෝට හැකි උනා. මේ හේතුවෙන් හුගක් අයට සිංදු වි‍ශේෂයෙන් පරණ සිංදු වලට ඇල්මක් ඇති උනා. කපුගේගේ ඔක්කෝම සිංදු අහල තියෙයි කියල පට්ටපල් බොරු කියපු බ්‍රැසියර් මෙන්ඩටත් අන්තිමට පිළිගන්න උනා මිනිහා අහපු නැති කපුගේගේ සිංදු තියෙයි කියල අපේ සිංදු ඇනෝ නිසා. 

පොඩි හරි දැනුමක්, වින්දනයක් ලැබෙනනවං ඒක කොයි තරං දෙයක්ද මේ බ්ලොග් වලදී. මට පේන විදියට නං සිංදු ඇනෝ ඒ කාර්යය හොදින්ම කළ බවට මාතේ, උපේ, අරූ, හැලපේ හෙම උත්තර බදිවී. හරිම සන්තෝසයි. ඒක නිසා සිංදු ඇනෝට මගේ ගෞරවය හා ස්තුතිය පුද කරනවා අපේ ම කොටසක් වීමට කටයුතු කිරීම පිළිබදව. ඕං ඒක නිසා මං සිංදු ඇනෝට ලව් හොදේ.. උම්මා.

දැං ඉතිං කියහල්ල ඔය කැහුට්ටා ගැන බොලාට කියන්න තියෙන දේවල්.. කෙලින්ම කියන්න. ආයේ රෙදි මොකටෙයි... හැක්.. හැක්.. yela yela''


මේ ගීතය අපේ සිංදු ඇනෝට උපහාරය හා මගේ ලව් එක පිණිසයි


මා ඔබත් එක්ක සුහද කතාවක්

ඔබේ ඇසුත් එක්ක ප්‍රේම කතාවක් 
තොරතුරු විමසනවා ආගිය තැන් පවසනවා
සංසාරේ හුරු පුරුදුයි කියල කියනවා 
කියල කියනවා

මා ඔබත් එක්ක දිගට කතාවක්
ඔබේ ඇසුත් එක්ක ප්‍රේම කතාවක්

රස රහස් කියනවා විටකදී ඉඟිත් කරනවා 
ඇවිදින්නට තනිවෙන්නට යමුද අහනවා 
යමුද අහනවා

සඳ හිරුත් එක්ක හොරෙන් කතාවක්
තරු මාත් එක්ක ප්‍රේම කතාවක් 
වරදක් නැහැ කියනා 
කවුරුත් නොම එයි සිතෙනා 
සිපගන්නට ලංවෙන්නට එන්න අහනවා 
එන්න අහනවා 

මා ඔබත් එක්ක සුහද කතාවක්
ඔබේ ඇසුත් එක්ක ප්‍රේම කතාවක්


ගායනය - කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ

Friday, September 19, 2014

ගොබ්බ මුදලාලි!!

ඔන්න බලන්නකෝ වැඩේ එක හොර ගෙඩියෙක් කරපු දහදුරා වැඩක් ගැන කිව්වම වටේම ඉන්න ශ්‍රද්ධාවන්ත සොරුන්ට තමන්ගේ අතීතය මතක් වෙන්න ගන්නවා. මටත් ඒක උනා. අර තිලක සිත කියන හොරගෙඩියා “ගොබ්බ කැෂියර්“ කියල කතාවක් දාලා තිබුනේ ඒකේ නමනං පස්සේ ඩීසන්ට් උනා මට මතක හැටියට. ඕං ඒක නිසා මටත් මතක් උනා ඒ කාලේ හොරෙන් කාපු හැටි.

මම මේ කියන්නේ සාමාන්‍ය පෙළ කරන කාලේ කරපු වැඩ ගැන. මම කලිනුත් කිව්වා අපිට ඒ දවස් වල මර්ඩර් හවුස් (ඕක අර රවි කියන මාගල් කාරයාගේ වචනයක්) ගැන ආරංචි පුදුම විදියට ලැබෙන්නේ. අපේ සැට් එකේ ඉන්න හාදයෙක්ගේ යාළුවෙක්ගේ යාළුවෙකුගේ ආච්චි කෙනෙක් මැරුනත් ඒක අපේම මර්ඩර් හවුස් එකක් විදියට තමා අපි සලකන්නේ. ආරංචිය ලැබුන සැනින් එහාට දුවල, තියෙන වැඩ පල ටිකක් කරල දීල හෙම, ආ ඔව් ඒ ආනුභාවයෙන් ඔය බ්‍රිසිටල් දෙක තුනකුත් ලැබෙනවා... ඒකත් උරල කරල ගෙදර එන්නේ ක්ලාස් යන්න එපායැ. ඉතිං ක්ලාස් ගිහිල්ල හැන්දෑවේ හතට විතර ආයි කස්ටිය සැට් වෙලා යනවා මර්ඩර් ගෙදරට. එක්කෝ බයිසිකල් කටු වලින් නැත්නං පයින්. ටිකක් දුර නං බස් වලින්. 

මර්ඩර් හවුස් එක හවුස්ෆුල් වෙනවා රෑ අට නමය වෙද්දී. කලින් ආපු අපි ගැන කාටවත් එතකොට ගානක් නෑ. අනික අපි හරි අහිංසක සුට්ටි කොල්ලෝ නෙව. අහිංසක කම නලල දිගේ බේරෙන ගානට තෙල් ගාලා කොණ්ඩේ චප්ප වෙන්නම පීරල දෙපැත්තට දාලා ඉන්න මේ ගිරහෙනි කොල්ලෝ ටික කාගේ කව්ද කියල බලන්නවත් මර්ඩර් හවුස් අයිතිකාරයන්ට උවමනාවක් නෑ. ඒකට කාරි නෑ මර්ඩර් හවුස් එකේ අපේ නියෝජිතයෙක් ඉන්නවා නේ. ඒ මදෑ. අපේ පොඩි පොඩි අවශ්‍යතා සැට් එකේ යාළුවා හරහා කෙලින්ම උගේ යාළුවගේ යාළුවටම කතා කරන්න පුළුවන්. ඉතිං කියන සුනංගුවෙන් බ්‍රිස්ටල් පැකට් එක, තේ ඩිංග පාං පෙත්ත හෙම ලැබෙනවා. අපි ඉතිං හවුස් ෆුල් උනාම සයිඩ් ගහනවා. ඉන්න හිටින්න තැනක් නැති සරණාගතයෝ විදියට අපි කරන්නේ ඒ කිට්ටුව කොහේ හරි තාප්පයක්... හැබැයි ඉතිං ටිකක් කළුවර තැනක් වෙන්ටත් ඕන.. උඩට වෙලා පන්දං පත්තු කරමින් කාලය ගත කරන එක තමා. ඒ කාලේ මගේ පන්දං පාලියේ තරම දැක්ක නිසා වටේ පිටේ අනිත් හැම සැට් එකක්ම මට දාලා තිබුන කාඩ් එක “බ්‍රිස්ටල්“. නොදන්න කෙනෙක් නෑ අප්පා ඒ නම කිව්වම නං. ඒත් අපි අහිංසක අය.

රෑ දොළහ විතර වෙද්දි නං මර්ඩර් හවුස් එකේ අතේ ඇගිලි ගානටවත් සෙනග නැහැ. ඔන්න ඉතිං අපිත් වැදගත් කියල හිතල අයිතිකාරයෝ පාරේ ඉන්න අපිට වැදල වගේ කතා කරන්නේ. “එන්න පුතාලා ඇතුලට. මොකද මේ එළියට වෙලා හිටගෙන. වාඩි වෙන්න වාඩි වෙන්න.. තේ බොන්න“ ඔන්න ඔහොමයි සැලකිල්ල. පව් නේ ඒ මිනිස්සු අසරණ කරන්න හොද නෑ කියල අපි ගිහින් වාඩි උනාට, පැය බාගයක් යන්න මත්තෙන් අපේ හිත් වල තියෙන භයානක ගතිය නැති වෙනවා. සැන්ඩා කියන හාදයා තමා ඇම්ඩා කතා වලට බෝම ප්‍රසිද්ධ. ඌ ඒවා කියන කොට මර්ඩර් වෙච්චි හාදයා උනත් නැගිටල එන තරමට තමා මේ අහිංසක කම බේරෙන පොඩි කොල්ලන්ගේ හිනාව. ඔය හිනාව දෙපාරක් තුන්පාරක් ගේ වනසන්න ගානට යන කොට තමා අයිතිකාරයොන්ට පුෂ්පය විකසිත වීගෙන එන්නේ. අන්න ඒ වෙලාවට අපිට පණිවිඩ කාරයෙක් එවනවා. “යකෝ තොපේ ටිංකිරි හිනාව නවත්තගනිල්ල.. මේක මළගෙයක්“ කියලා. ඔය පණිවිඩේ දෙතුන් පාරක් එනකම්ම අපිව එළවනව බොරු. ඇත්ත කියන්න එපායැ.. කටවහගෙන ඉන්නවනං හිටු. නැත්නං පල කියල බෝම ආදරෙන් මතක් කරාම අපි නැගිටල ආයි පරණ පුරුදු තැනට යනවා. ඔතනදී හිනා වෙන්නේ අහල ගම්මානේම ඇදන් උඩ යන්න. ඉතිං කොහේද විසුමක්.. රෑ දෙක පහු වෙන කොට නං ඔන්න වෙන අයිඩියා එකක් එනවා. මෙතැන චාටර් උනා දැං මදෑ කියල කට්ටියම ඒ අයිඩියා එක පස්සේ එල්ලෙනවා.

“ඒයි මචං අපි යමං නානගේ බේකරියට..“

“යමල්ලා යමල්ලා. සල්ලි කීයක් තියේද බලහල්ලෘ“

ඔය විදියට ආඬින්ගේ පොකැට් හිස් කරන්න ගන්නවා. එතකොට වැඩිම උනොත් එකෙක්ගේ අතේ රුපියල් පනහක් තිබුනොත් උගේ සිහි විකල් වෙලා කියල තමා හිතන්න වෙන්නේ. මාත් උපන්තේකට ඔය කැඳහැලියට රුපියල් දහයකට වඩා දාලා නෑ.

ඔහොම එකතු කරගන්න ඔක්කෝම සල්ලි වැඩිම උනොත් රුපියල් එකසිය පණහක් විතර වේවි නැත්නං ඊටත් අඩු වේවි. සල්ලි ටික එකෙකුගේ අතේ තියෙද්දී කස්ටියම යනවා බේකරියට.

ඕකේ අයිතිකාරයා මුස්ලිම් මුදලාලි කෙනෙක්. මිනිහගේ හෝටලේ පිටිපස්සේන් තමා බේකරිය තියෙන්නේ. අළුත් පාර, පරණ පාර කියල හදුන්වන පාරවල් දෙකින් හෝටලය පරණ පාරට මූණ දාලා ටවුමේ තියෙද්දී බේකරියට යන්න තියෙන පහසුම පාර තමා අළුත් පාරෙන් ඇවිත් පටු පාර දිගේ ටික දුරක් යන එක. බේකරියේ පෝරණු වලට හරි හරියට වැඩ නං මොන කතාද අලුත් පාර ගාව ඉදලම එන නැව්ම් සුවද අපි ගිලිනවා තියෙන ආසාවටම.

එක පාරට සැට් එකම යන්නෑ. තුන්දෙනයි යන්නේ.

“මුදලාලි.. මුදලාලි.. “

“කව්ද මාත්තියා“

“මුදලාලි. මේ අපි මළගෙදර අය.. බනිස් ටිකක් ගන්න ආවේ.. බනිස් බෑවද?“

“ෂරි ෂරි.. මේ දැං බෑවේ.. මාත්තියා ඔය ලැයිට් එක පේන ජනේලේ ගාවට එන්න“

මිනිහා බේකරිය ඇතුලේ ඉදන් බෙරිහන් දෙනකොට හිමීන් අපි ජනේලේ ගාවට ඇදෙනවා. අම්මෝ ජනේලේන් ඇතුලේ ලෝකය එකම කෑම ගංගාවක්. තැටි වල දාපු බනිස්, මාළුපාං, බිත්තරපාං, සීනි බනිස්, කිඹුල බනිස් හෙම පුරෝලා. උණු උණුවේ තියෙන මේවයින් නට නට කැරකි කැරකි උඩ නගින දුං ටික දැක්කම ආසාවේ බෑ. 

ජනේලෙ කිට්ටුවට එන මුදලාල‍ි අපි දැක්කම මූන වෙනස් කරගන්නවා.

“අයියෝ මේ මල්ලිලා ද ආවේ.. හා කමක් නෑ බනිස් කීයක්ද“

“අපිට බනිස් දහයයි.. ප්ලේනිටි තියේද මුදලාලි..එහෙනං ප්ලේනිටි පහකුයි. තව ගෝලීප් පහකුයි දෙන්න“

“ඉන්න මල්ලි.. කාලා යනවාද ගෙනියන්නද“

“නෑ කාලාම යනවා.. නැත්නං ප්ලේන්ටි අරන් යන්නත් එපායැ“

ඔන්න ඕම තමා වැඩේට එන්ටර් වෙන්නේ. හෙමින් හෙමින් එකා දෙන්නා ජනේලේ ගාවට සැට් වෙනවා. බේකරියේ වැඩ කරන අයට හදපු තේ ඩිංගත් මුදලාලියා අපිට විකුණන නිසා මිනිහට සන්තෝසයි. අපිට ඊටත් සන්තෝසයි පොර ඩිංගක් එහාට මෙහාට දුවන එකට. ඔන්න බනිස් දහය නං තැටියක දාලා ගිණි උනුවට ජනේලෙන්ම අපිට එනවා. අපි ජනේලේ ළග ඉදගෙන එක පාරට බඩු ටික බඩට දාගන්නවා.  ඊට පස්සේ තමා පොරේ. හැම එකාටම ජනේලෙන් එක පාර අත දාන්න එපායැ. අත දිග උන් වැඩි පුර දිනනවා. අත කොටාලා පස්සෙන් එනවා. ප්ලේන්ටි ටික එනකොට අහිංසක ළමයි ටික තමන්ගේ බනිසේ අන්තිම ඩිංග ආසාවෙන් කන විත්තිය තමා මුදලාලිට පේන්නේ. ප්ලේන්ටි තැටිය දීල හැරුනා විතරයි ඔන්න ආයිත් ජනේලේට පයිට් එක.

මුදලාලි මේ වැඩ් මේ විදියට වෙනවා කියල දැනගන්නකොට ගමන් තුන හතරක්ම මර්ඩර් හවුස් පාටි වලදි අපි මේ වැඩේ කරා. කෝම හරි අපි අන්තිම වතාවට බනිස් කන්න ගියපු වෙලාවේ මුදලාලිය තමන්ගේ සීසීටීව් ඇස් දෙක අපි ගාව තියල වැඩ කරල තියෙන්නේ. මිනිහට සැකයක් තියෙන්න ඇති. ඇයි යකඩෝ පෝරණුවෙන් බාන බඩු වලට මොකක්ද වෙන්නේ කියල දැනගන්න එයාටත් අයිතියක් තියෙනවා නෙව. ඕක ඉතිං අපි දන්න එකක්යැ. ජනෙල් සෙල්ලම වැඩි වෙලාවක් කරන්න උනේ නෑ.

“පර වේෂිගේ පුතාලා. තොපි තමා එහෙනං මෙච්චර දවස් හොරෙන් කෑවේ. හිටපියව් තොපිට“

ඔන්න වේරම්භ වාතයක් වගේ පොර දොර පොල්ලක් අරන් බේකරියේ දොර ඇරගෙන ඇවිත් අපිට තඩි බාන්නයි ලැහැස්තිය. ඒකටම හරියන්න බේකරියේ බුවාලත් සැට් වෙලා. තව මොහොතකින් ලැබෙන සංග්‍රහය හොද හැටි තේරුං ගත්ත අපි හැල්මේ සීසී කඩ දුවල බේරුනා. ඒත් කියන්න කනගාටුයි. හැම එකාගේම අතේ බනිස් දෙක තුනක් වත් ඇලිල තිබුනා හති අරිද්දි. එදායින් මෙදායින් නං නානාගේ බේකරියේ අපි පස් පෑගුවේ නැහැ.

මේ ළගදිත් මම නානාගේ හෝටලේට ගියා. යනකොටම කැෂීයර් කූඩුවේ ඉදගෙන බෝම සාන්ත දාන්ත විදියට “එන්න මහත්තයා. ඉදගන්න.. මොනවද කන්නේ“ කියල මගෙන් ඇහුවම අර තඩි පොල්ල අරන් මගේ පස්සේ පන්නපු නානාව සිහි වෙලා හිනාවක් ගියත් එක්ක.

ආහ්. අමතක උනා නෙව පළවෙනි දවසේ හොර වැඩේ එකවුන්ට් එක කියන්න.


මුදල් වලට ගත් භාණ්ඩ වලට අමතරව ලැබී තිබූ ආධාර හා පරිත්‍යාග. මේකට ඉතිං අපේ නානා මුදලාලිට ඇර කාට ස්තුති කරන්නයැ.

බනිස් ගෙඩි 27 යි.
ගල් බනිස් 8 යි.
කිඹුලා බනිස් 16 යි.
මාළු පාන් 12 යි.
බිත්තර පාං 5 යි.
රෝස් පාං 6 යි.
පාං ගෙඩි 3 යි.
බයිසිකලේ එල්ලල තිබුන පාං ගෙඩි 2 යි.
ජනෙල් පට්ටම උඩ තිබුන රුපියල් දෙකේ කාසියයි. බීඩි කොටයයි.

හැක් හැක්...